Από Μ.Τετάρτη 12 Απριλίου 2022 έως και Σάββατο του Θωμά 22 Απριλίου 2022
Από την Εναλλακτική Δράση για Ποιότητα Ζωής εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
ΠΑΣΧΑ 2023
Μ. ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ –ΣΑΒΒΑΤΟ ΘΩΜΑ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ: ’’ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΚΕΛΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΩΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ’’ .
Το οδοιπορικό ’’Από τη Σικελική Εκστρατεία έως την Αναγέννηση’’ δε θα είναι ένα συνηθισμένο τουριστικό ταξίδι στην Κάτω Ιταλία τη Σικελία και τα Ελληνόφωνα είναι σχεδιασμένο για κάτι πολύ διαφορετικό. Θα είναι ένα ταξίδι στον κοινωνικό χρόνο και θα επιχειρήσει να συνδέσει την αρχαϊκή, την κλασική, την ελληνιστική και τη ρωμαϊκή αρχαιότητα με τα λατιφούντια, τη φεουδαρχία, τις συντεχνίες και τη μανιφακτούρα φτάνοντας μέχρι την αναγέννηση. Θα διαπεράσει δηλαδή την άνθιση την ύφεση και την κρίση της δουλοκτησίας, για να φτάσει στην κυριαρχία και την κρίση της δουλοκτησίας και στην εμφάνιση της πρώιμης αστικής κοινωνίας που η πρώτη της κορύφωση είναι η αναγέννηση (οικονομική και πνευματική), έχοντας σαν βάση την Κάτω Ιταλία και τη Σικελία.
Σ’ αυτό το πλαίσιο θα προσεγγίσουμε τους τόπους και τα μνημεία που θα επισκεφτούμε, γιατί τα θεωρούμε σημαντικά όχι μόνο για την ιστορική πορεία Ελλάδας και της Ιταλίας, αλλά όλης της Ευρώπης. Για αυτό θα δώσουμε τη δική μας εναλλακτική απάντηση στα ποικίλα ερωτηματικά που απασχολούν πολλούς ιστορικούς σήμερα όπως: Γιατί ένας μεγάλος πολιτικός νους όπως ο Αλκιβιάδης έστρεψε πολύ νωρίς την προσοχή προς τη Δύση προτείνοντας στην εκκλησία του Δήμου τη Σικελική Εκστρατεία (415 π.Χ); Πως ο ελληνικός πολιτισμός στην περιοχή αυτή επέδρασε και οδήγησε στην Αναγέννηση; Γιατί η μεταφορά του ελληνικού πολιτισμού στην Ιταλία και την Ευρώπη έγινε μέσω Ρωμαίων και όχι μέσω Ελλήνων που τον δημιούργησαν; Γιατί η αστική (οικονομική , κοινωνική , πολιτική και πολιτιστική) ανάπτυξη έγινε μόνο στη δυτική και όχι στην Ανατολική Ευρώπη; Πώς το ρεύμα του αναγεννησιακού μανιερισμού δημιούργησε ξεχωριστή σχολή με κύριο εκπρόσωπο τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο (Ελ Γκρέκο); Γιατί τα μεγάλα επαναστατικά κινήματα τόσο εναντίον της δουλοκτησίας (εξέγερση Σπάρτακου), όσο και εναντίον της φεουδαρχίας (Καρμπονάροι) ξεκίνησαν από την Κάτω Ιταλία; Πώς εμφανίστηκε ο κοινωνικός χριστιανισμός στην Κάτω Ιταλία μετά από την εξέγερση του Σπάρτακου και ποιο ρόλο έπαιξαν οι κατακόμβες στη διάδοσή του;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε επισκεπτόμενοι τον Σελινούντα, όπου υπάρχει το μεγαλύτερο αρχαιολογικό Πάρκο της Ευρώπης, τον Ακράγαντα (Αγκριτζέντο) με την περίφημη κοιλάδα των αρχαίων ναών, τις Συρακούσες, όπου ανάμεσα στα πολλά αρχαία μνημεία βρίσκουμε την Κρύπτη του Σαν Τζιοβάνι και τις υπόλοιπες κατακόμβες, τη Ματέρα στη Βασιλικάτα, που για τους υπόσκαφους ναούς της (μνημείο Ουνέσκο) ονομάστηκε «Καππαδοκία της δύσης», μια περιοχή της οποίας την έντονη κοινωνική εξαθλίωση που βίωνα στην πρόσφατη ιστορία ο αγροτικός πληθυσμός περιγράφει στο βιβλίο του ο «Ο Χριστός σταμάτησε στο Έμπολι» ο αγωνιστής Κάρλο Λέβι, Ιταλός γιατρός, ζωγράφος και συγγραφέας εξόριστος εκεί από το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι, το Παλέρμο, στην πληθώρα των μνημείων του οποίου «μαίνεται» η αέναη διαμάχη, αισθητική και ιδεολογική ανάμεσα στο γοτθικό ρυθμό και το μπαρόκ, το Λέτσε, μια από τις πιο πολυπληθείς περιοχές των ελληνόφωνων, την Πομπηία, όπου χτυπά η καρδιά της κρίσης της δουλοκτησίας, τον Βεζούβιο, γνωστό όχι μόνο ως ηφαίστειο, αλλά και ως καταφύγιο των «ανταρτών» του Σπάρτακου και πολλούς άλλους τόπους και μνημεία που αναφέρονται αναλυτικά στο πρόγραμμα που ακολουθεί
Αναλυτικό πρόγραμμα
Μ. ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΜΠΑΡΙ
11πμ-Συγκέντρωση στην Ομόνοια, μπροστά στο Hondos Center και αναχώρηση για την Πάτρα.
5μμ Επιβίβαση στο πλοίο για Μπάρι. Διανυκτέρευση εν πλω.
Μ. ΠΕΜΠΤΗ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΜΠΑΡΙ- ΜΑΤΕΡΑ – ΤΑΡΑΝΤΑΣ –ΜΕΤΑΠΟΝΤΙΟ-ΚΡΟΤΩΝΑΣ
Φτάνουμε το πρωί στο Μπάρι και αναχωρούμε για την Ματέρα, γνωστή ως η Καππαδοκία της Δύσης που έχει ανακηρυχθεί από την Ουνέσκο Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την ύπαρξη υπόσκαφων εκκλησιών Περιήγηση στα μνημεία της πόλης και επίσκεψη στους χώρους όπου όπου ζούσαν «της γης οι κολασμένοι» για τους οποίους ο αγωνιστής γιατρός και συγγραφέας, Κάρλο Λέβι, έγραψε το πασίγνωστο βιβλίο του ο «Ο Χριστός σταμάτησε στο Έμπολι»
Κατόπιν θα αναχωρήσουμε για τον Τάραντα. παραθαλάσσια πόλη της χτισμένη, στην θέση της αρχαίας ομώνυμης αποικίας των Σπαρτιατών και εθεωρείτο η πρωτεύουσα της Μεγάλης Ελλάδας. Είναι σημαντική πόλη της Απουλίας και έχει αναπτυχθεί πάνω σε μία μικρή νησίδα στο εσωτερικό της τοπικής λιμνοθάλασσας Μετά από την περιήγηση στα μνημεία θα συνεχίσουμε για το Μεταπόντιο ..
Το Μεταπόντιο με τον εξαίρετο δωρικό ναό της Ήρας, αν και ιδρύθηκε τον 7ο π.Χ. αι. η γνώρισε μεγάλη ακμή χάρη στο κομβικό σημείο που βρισκόταν και στην μεγάλη αγροτική παραγωγή που συνεχίστηκε και στην περίοδο των λατιφουντίων. Αυτό γεωργία που αποκαλύπτουν τα πολλά νομίσματα που βρέθηκαν, μερικά από τα οποία έχουν σαν έμβλημα το στάχυ.
Μετά από το Μεταπόντιο θα έχουμε μικρή στάση στη Σύβαρη μία πόλη ανάμεσα στους ποταμούς Κράθη και Σύβαρη και θα καταλήξουμε στον Κρότωνα για δείπνο και διανυκτέρευση
Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΕΠΙΖΕΦΥΡΙΟΙ ΛΟΚΡΟΙ ΠΑΛΕΡΜΟ
Μετά το πρωινό, και με ενδιάμεση στάση για το αρχαιολογικό πάρκο των Επιζεφύριων Λοκρών στην Καλαβρία θα κατευθυνθούμε στο ξεχωριστό Παλέρμο περνώντας με πλοίο το στενό της Σικελίας. Και το ονομάζουμε ξεχωριστό γιατί Είναι μια πόλη που στα μνημεία συμπυκνώνεται σχεδόν όλη η ιστορία της Ιταλίας, αφού στην πόλη αυτή άφησαν τη σφραγίδα τους οι Φοίνικες, οι Καρχηδόνιοι, οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι στην αρχαιότητα, οι Άραβες στη φεουδαρχία, οι Νορμανδοί στην περίοδο των συντεχνιών, οι Ισπανοί στην περίοδο της μανιφακτούρας, και οι Βουρβόνοι στην περίοδο της εκτεταμένης βιοτεχνίας, με την αστική λαϊκή επανάσταση (12 Ιανουαρίου 1848) που ξεκίνησε από εδώ με τον Τζουσέππε λα Μάσα μέχρι που στις 12 Μαΐου 1860 (πόλεμος ανεξαρτησίας) ο Τζουζέπε Γκαριμπάλντι μπήκε στο Παλέρμο και μαζί με όλη την Σικελία εντάχθηκαν στο βασίλειο της Ιταλίας. Αποτέλεσμα αυτής της ιδιαίτερης ιστορικής πορείας είναι τα μοναδικά μνημεία όπως το παλάτι των Νορμανδών, ο Καθεδρικός, το Μονρεάλε οι κατακόμβες των Καπουτσίνων, η Όπερα, η μεγαλύτερη στην Ιταλία είναι μερικά από τα σημαντικά μνημεία που θα επισκεφθούμε και που θα παρατηρήσουμε την “αιώνια” αισθητική αλλά και ιδεολογική αντιπαράθεση ανάμεσα στον γοτθικό ρυθμό και το μπαρόκ Μετά την περιήγηση στην πόλη θα φτάσουμε στο ξενοδοχείο για δείπνο και διανυκτέρευση
Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΕΓΕΣΤΑ-ΜΑΡΣΑΛΑ-ΣΕΛΙΝΟΥΝΤΑ
Το «τρίγωνο» Εγέστα, Μαρσάλα, Σελινούντας, στο βορειοδυτικό άκρο της Σικελίας εκτός από τη μνημειακή του σπουδαιότητα έχει κομβικό ρόλο στη Σικελική εκστρατεία ένα ιστορικό γεγονός ξεχωριστής σημασίας για το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε σε βάθος σε όλη τη διάρκεια του οδοιπορικού, αφού ο Αλκιβιάδης, σύμφωνα με τον Θουκυδίδη αυτή την περιοχή προόριζε σαν βάση των προετοιμασιών για την υλοποίηση του σχεδίου του και αξιοποίησε για το σκοπό αυτό τη διαμάχη ανάμεσα στην Εγέστα και τον Σελινούντα.
Αφού επισκεφτούμε τα δύο μνημεία που έχουν απομείνει στην Εγέστα και βρίσκονται σε ένα τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους τον φημισμένο ναό κλασικής εποχής και το ελληνιστικό θέατρο θα έχουμε μια στάση στη Μαρσάλα γνωστή σε όλο τον κόσμο για το περίφημο γλυκό κρασί της και στους Ιταλούς για την ιστορική αποβίβαση του Γκαριμπάλντι στα 1860.
Τελικός προορισμός μας για αυτή την ημέρα είναι ο Σελινούντας, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο αρχαιολογικό πάρκο της Ευρώπης με την πληθώρα των ναών και των άλλων μνημείων. Στον Σελινούντα θα έχουμε δείπνο και διανυκτέρευση
ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΣΧΑ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ-ΑΚΡΑΓΑΝΤΑΣ-ΓΕΛΑ-ΚΑΤΑΝΙΑ
Δεν είναι τυχαίο ότι για την Κυριακή του Πάσχα επιλέξαμε την επίσκεψη στον Ακράγαντα «την ομορφότερη πόλη των θνητών» σύμφωνα με τον Πίνδαρο πού έζησε αρκετό και εδώ. Είναι σχεδόν η μοναδική ευκαιρία να μιλήσουμε για όλες τις φάσεις της εξέλιξης της θρησκείας, γιατί εδώ υπάρχει η μοναδική «κοιλάδα των ναών» όπου βρίσκουμε λατρευτικούς χώρους τόσο από την αρχαιότητα με κυρίαρχο το Ναό της Ομόνοιας, έναν τεράστιο ναός δωρικού ρυθμού όσο και από την εποχή των πρώτων χριστιανών, παλαιοχριστιανική νεκρόπολη με τις κατακόμβες καθώς και τον , ο καθεδρικός του 11ου αιώνα στην εποχή των Νορμανδών και πολλούς άλλους. άλλοι, Εκτός όμως από τους ναούς υπάρχει το βουλευτήριο θο τάφος του Θήρωνα και κυρίως το αρχαιολογικό μουσείο, κατά την άποψή μας, το σημαντικότερο της Σικελίας Μετά από τον Κατράντα θα φτάσουμε για μια μικρή στάση στη Γέλα, για να δούμε το μικρό αρχαιολογικό Πάρκο, με τα ελάχιστα μνημεία που έχουν απομονώνει γιατί αυτή η πόλη αν και άνθιζε κατά την αρχαιότητα γνώρισε την καταστροφική μανία πολλών κατακτητών των Καρχηδονίων, των Συρακουσίων και κυρίως των Ακραγαντίνων που της έδωσαν τη «χαριστική βολή». Τέλος θα κατευθυνθούμε προς την Κατάνια για τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και δείπνο
ΔΕΥΤΕΡΑ 17ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΣΥΡΑΚΟΥΣΕΣ–ΤΑΟΡΜΙΝΑ-ΡΑΓΚΟΥΣΑ -ΚΑΤΑΝΙΑ
Δύο, κομβικής σημασίας, ερωτήματα για τις εξελίξεις στη Μεσόγειο, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη κατά την ελληνιστική περίοδο που τα έχουμε αναφέρει στο σκεπτικό με το οποίο σχεδιάσαμε αυτό το «Οδοιπορικό», μπορούν να απαντηθούν με τον πειστικότερο τρόπο στις Συρακούσες που είναι ο βασικός προορισμός για τη σημερινή ημέρα. Αξίζει επομένως να υπενθυμίσουμε τα ερωτήματα αυτά: Γιατί ένας μεγάλος πολιτικός νους όπως ο Αλκιβιάδης έστρεψε πολύ νωρίς την προσοχή προς τη Δύση προτείνοντας στην εκκλησία του Δήμου τη Σικελική Εκστρατεία (415 π.Χ); Γιατί η μεταφορά του ελληνικού πολιτισμού στην αναγεννησιακή Ιταλία και την Ευρώπη έγινε μέσω Ρωμαίων και όχι μέσω Ελλήνων που δημιούργησαν αυτόν τον πολιτισμό;
Στις Συρακούσες λοιπόν καθώς θα κάνουμε την περιήγηση και την ξενάγηση στον τεράστιο αρχαιολογικό χώρο, που είναι μνημείο Ουνέσκο, και έχοντας μπροστά μας εξαιρετικά μνημεία όπως τους ναούς της Αθηνάς και του Απόλλωνα, την πηγή της Αρέθουσας, τον βωμό του Ιέρωνα, τον μεγαλύτερο βωμό του αρχαίου κόσμου, την Ακρόπολη των Επιπολών, το θέατρο, το σημαντικότερο ίσως – μετά από αυτό της Επιδαύρου – αρχαίο ελληνικό θέατρο, το ρωμαϊκό αμφιθέατρο και πολλά άλλα θα μπορέσουμε να απαντήσουμε στα ερωτήματα αφού θα κατανοήσουμε καλύτερα: α) γιατί διακεκριμένοι πνευματικοί άνθρωποι στην αρχαιότητα, όπως ο Πλάτωνας, ο Αισχύλος, ο Πίνδαρος, ο Σιμωνίδης, ο Επίχαρμος και άλλο επέλεξαν την πόλη αυτή , για να παρουσιάσουν το έργο τους, β) γιατί ο λαός των Συρακουσών εξεγέρθηκε το 466 π.Χ και έδιωξε τον τύραννο Θρασύβουλο αποκαθιστώντας τη δημοκρατία γ) γιατί οι Συρακόσιοι αρνήθηκαν να υιοθετήσουν τις ιδέες του Πλάτωνα στην προσπάθεια που έκανε ο Αθηναίος φιλόσοφος να εφαρμόσει την «Πολιτεία» του στις Συρακούσες μέσω του μαθητή του Δίωνα.
Μετά από τις Συρακούσες θα συνεχίσουμε με την γραφική Ταορμίνα, πασίγνωστο τουριστικό θέρετρο της Σικελίας, με περίφημο αρχαίο θέατρο. Θα περάσουμε και από τους κήπους της Νάξου. Η Νάξος, αρχαία πόλη βρίσκεται στην χερσόνησο Σχισό, σε φυσικό λιμάνι, καταφύγιο των πλοίων σε περιπτώσεις κακών καιρικών συνθηκών. Τέλος θα επισκεφθούμε την Ραγκούζα (την αρχαία πόλη στην οποία έζησαν και οι Άραβες, και οι Νορμανδοί δημιουργώντας ένα ξεχωριστό μείγμα αισθητικής Μπαρόκ, που έμεινε γνωστό σαν Σικελικό Μπαρόκ. Αυτό θα διαπιστώσουμε τόσο στον επιβλητικό καθεδρικό ναό του Σαν Τζιόρτζιο, έργο του γνωστού Σικελού αρχιτέκτονα Ροζάριο Γκαγιάρδο, όσο και σε ιδιωτικά κτίρια, αλλά και στα σπίτια που θα συναντάμε καθώς θα περπατάμε στα γραφικά σοκάκια του λόφου της Ίμολα που κρύβουν πολλές μπαρόκ εκπλήξεις. Επιστροφή στο ξενοδοχείο στην Κατάνια
ΤΡΙΤΗ 18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ :ΤΑΟΡΜΙΝΑ- ΑΙΤΝΑ-ΡΗΓΙΟ- ΚΟΖΕΝΤΣΑ
Λίγο πριν αναχωρήσουμε από το νησί της Σικελίας, για να επανέλθουμε στη Νότια Ιταλία θα έχουμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες επισκέψεις που σχετίζονται και με την αρχαία ελληνική μυθολογία: στην Ταορμίνα και στην Αίτνα. Γιατί όπως μας «πληροφορεί» ο σχετικός μύθος ο Εγκέλαδος φονεύθηκε από την Αθηνά στη γνωστή Τιτανομαχία και η θεά, αφού τον έτρεψε σε φυγή έριξε πάνω του τη Σικελία ή (κατ’ άλλους) την Αίτνα και τον καταπλάκωσε. Ο Εγκέλαδος κινούμενος και στενάζοντας ενίοτε μέσα στο τάφο του προκαλεί εκρήξεις ηφαιστείων και σεισμούς.
Μετά το πρωινό θα ανεβούμε στην Ταορμίνα, το πιο κοσμοπολίτικο θέρετρο της Σικελίας που βρίσκεται στην άκρη του όρους Ταύρος και έχει πανέμορφη θέα αντικρίζοντας το Ιόνιο πέλαγος. Εδώ μεταξύ άλλων θα θαυμάσουμε και το περίφημο αρχαίο θέατρο, το δεύτερο μεγαλύτερο στη Σικελία μετά από αυτό των Συρακουσών. Στο θέατρο θα φτάσουμε με ευχάριστο περίπατο που ξεκινά από την πιάτσα Βιτόριο Εμανουέλε και θα περπατήσουμε στη Via Teatro Greco, με τα δεκάδες καταστήματα με τουριστικά είδη. Για τη μοναδική θέα που θα έχουμε από το θέατρο ο Γκαίτε έχει γράψει: «Σε κανένα άλλο θέατρο στον κόσμο το κοινό δεν έχει μπροστά του τέτοιο θέαμα» Η Ταορμίνα θεωρείται επίσης η αγαπημένη πόλη συγγραφέων, όπως ο Τένεσι Ουίλιαμς, ο Τζων Στάινμπεκ, ο Ζαν Κοκτώ, και άλλοι. Επιστρέφοντας από το θέατρο στην Πιάτσα Βιτόριο Εμανουέλε θα επισκεφτούμε το Παλάσιο Κορβάλια, με τα όμορφα αψιδωτά παράθυρα, κτίσμα του 15ου αιώνα, όπου στεγάζεται το λαογραφικό μουσείο
Μετά από την Ταορμίνα θα «πλησιάσουμε» στον «ήρεμο γίγαντα», την Αίτνα Θα ανεβούμε έως το σημείο που μας επιτρέπεται στο ηφαίστειο, πού τις προηγούμενες ημέρες το θαυμάζαμε από μακριά. Είναι το ψηλότερο ηφαίστειο της Ευρώπης (3.3440μ) και μέχρι τα 2000 μέτρα υπάρχουν δάση από βελανιδιές καστανιές, και οξιές ενώ έχει και πλούσια ορνιθοπανίδα. Για τον οικολογικό του πλούτο έχει ανακηρύξει σε Εθνικό Πάρκο.
Στην συνέχεια, αφού περάσουμε με το πλοίο τα στενά της Σικελίας θα φτάσουμε στο Ρήγιο. Είναι η σημαντικότερη πόλη της Καλαβρίας, χτισμένη στη θέση της ομώνυμης αρχαίας ελληνικής αποικίας. Εδώ θα θαυμάσουμε τους δύο Έλληνες πολεμιστές πού παρέδωσε στην αθανασία η σμίλη της σχολής του Φειδία. Στην επιβεβλημένη επίσκεψή μας στο μουσείο, εκτός από τα «μπρούτζινα του Ριάτσε» θα έχουμε την δυνατότητα να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την παρουσία της αρχαίας Ελλάδας στην περιοχή μέσα από επίσης σημαντικά εκθέματα. Τέλος θα φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας στην Κοζέντσα.
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΒΕΖΟΥΒΙΟΣ-ΠΟΜΠΗΙΑ
Πρωινό και αναχώρηση για τον Βεζούβιο πολύ νωρίς το πρωί . Άφιξη στον Βεζούβιο και επίσκεψη του ηφαιστείου. Αφού περάσουμε την είσοδο θα έχουμε πεζοπορία μίας ώρας με επιστροφή μέχρι τον κλτρατήρα του ηφαιστείου. Εδώ θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε πολλά για τη μεγαλύτερη εξέγερση των σκλάβων στην αρχαιότητα, τη γνωστή εξέγερση του Σπάρτακου, (73-71 π.Χ) γιατί οι εξεγερμένοι δούλοι εδώ είχαν τα λημέρια τους. Στη συνέχεια καθώς θα αντικρίζουμε την Αππία οδό κοντά στην Πομπηία θα έρθει στο μυαλό μας η εικόνα Οι των 6.000 δούλων που, σταυρώθηκαν κατά μήκος του δρόμου αυτού από τη Νάπολη μέχρι τη Ρώμη. Οι σταυροί με τα αποσυντιθέμενα πτώματα «κοσμούσαν» επί χρόνια την Αππία Οδό, για να θυμίζουν στους λαούς ότι ο αγώνας για την ελευθερία θα είναι αιώνιος, όσες θυσίες και αν χρειαστούν .
Μετά από τον Βεζούβιο θα συνεχίσουμε μες περιήγηση και ξενάγηση στην Πομπηία. τη ρωμαϊκής πόλη που σκεπάστηκε από τις στάχτες του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. Πολλά στοιχεία του πολιτισμού τους, καθώς και σημάδια της καθημερινότητας τους είναι εμφανή στους επισκέπτες σήμερα. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι παρά την καταστροφή και τον θάνατο χιλιάδων ανθρώπων από την έκρηξη ηφαιστείου, η λάβα που σκέπασε την πόλη “βοήθησε” και έμειναν άθικτα δεκάδες μνημεία που είναι πολύ σημαντικά για το λόγο ότι η Πομπηία είναι η μοναδική πόλη που έχει μείνει από την αρχαιότητα, όπου φαίνεται καθαρά τι σημαίνει κρίση του δουλοκτητικού συστήματος. Στον αρχαιολογικό χώρο υπάρχουν πολλά αρχιτεκτονικά και καλλιτεχνικά στοιχεία στα οικοδομήματα που μαρτυρούν τον πολιτισμό και τις συνήθειες των κατοίκων της Πομπηίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα όπως το Φόρουμ, ο Ναός του Απόλλωνα, η Αγορά, οι κατοικίες με ψηφιδωτά, η Μεγάλη Παλαίστρα, η Βίλα των μυστηρίων, το Αμφιθέατρο, τα Lupanaria (οίκοι ανοχής). Στη συνέχεια θα αναχωρήσουμε για το Ποτσουόλι, όπου θα διανυκτερεύσουμε
ΠΕΜΠΤΗ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ -ΠΙΘΗΚΟΥΣΕΣ (ΙΣΚΙΑ)-ΛΕΤΣΕ
Το πρωί με το καραβάκι θα περάσουμε στο νησάκι Πιθηκούσες που σήμερα ονομάζεται Ίσκια και βρίσκεται στο βόρειο άκρο του Κόλπου της Νάπολης. Εδώ στις αρχές του 8ου αιώνα π.Χ. οι Ευβοείς ίδρυσαν στην Ίσκια αποικία με το όνομα Πιθηκούσσες. Ήταν Η πρώτη αποικία που ίδρυσαν οι Ευβοείς στη δύση και αποτέλεσε την αφετηρία για την ίδρυση νέων αποικιών στην περιοχή τα επόμενα χρόνια. Λίγα χρόνια αργότερα πέρασαν από την Ίσκια στην απέναντι ακτή ιδρύοντας την αποικία Κύμη.
Αφού ολοκληρώσουμε την περιήγηση και την ξενάγηση στις Πιθηκούσες θα αναχωρήσουμε για το Λέτσε, τη την ‘’Φλωρεντία΄ του νότου. Αφού περιηγηθούμε την πόλη, θα συναντηθούμε με ελληνόφωνες κατοίκους. Το βραδινό μας δείπνο θα γίνει σε ταβέρνα στα ελληνόφωνα χωριά συντροφιά με ελληνόφωνες και με με ζωντανή παραδοσιακή μουσική τους. Διανυκτέρευση στο Λέτσε
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΣΑΛΕΝΤΟ- ΑΛΜΠΕΡΟΜΠΈΛΟ-ΜΠΑΡΙ
Το πρωί θα περιηγηθούμε τη χερσόνησο του Σαλέντο, θα επισκεφτούμε τα μνημεία, και θα ακούσουμε τη γλώσσα των Μεσσάπιων (Κρητών κατά τον Ηρόδοτο), θα δούμε τις βραχώδεις εκκλησίες, τις βυζαντινές τοιχογραφίες, τις κρύπτες, τα ελληνόφωνα χωριά και τη Σαλεντινή γη «τραχεία και εύβοτος», όπως λέει ο Στράβων,. Στη συνέχεια θα επισκεφτούμε για δύο ώρες την πόλη των Τρούλων το Αλμπερομπέλο, που είναι μνημείο Ουνέσκο και θα συνεχίσουμε για το λιμάνι του Μπάρι όπου θα επιβιβαστούμε στο πλοίο για την Πάτρα
ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΤΡΑ-ΑΘΗΝΑ
Άφιξη στην Πάτρα 12:30 και επιστροφή στην Αθήνα
ΤΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕ
ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΟΥΝ ΓΙΑ ΠΟΛΥ
Κόστος εκδρομής 940 ευρώ για μέλη και 970 για μη μέλη σε δίκλινα ή τρίκλινα δωμάτια. Διαφορά για μονόκλινο δωμάτιο 280 ευρώ για όλες τις ημέρες
Στην τιμή περιλαμβάνονται
—Υπερσύγχρονο λεωφορείο για την πλήρη εκτέλεση του προγράμματος
—Έμπειρος Ιταλομαθής συνοδός
—Οκτώ διανυκτερεύσεις με ημιδιατροφή
—Ξενοδοχεία 3 και 4 αστέρων
—Οκτώ πρωινά σε μπουφέ και οκτώ γεύματα στα ξενοδοχεία η επιλεγμένα εστιατόρια.
—Πλοίο Superfast
–Καμπίνες τετράκλινες εσωτερικές Θα υπάρχουν και δίκλινες με επιβάρυνση εφόσον ζητηθούν έγκαιρα και είναι διαθέσιμες από την Superfast
Δεν περιλαμβάνονται
1.Είσοδοι σε αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία
2.Ποτά και αναψυκτικά
Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής
Νόπη Γρηγοριάδου 6939497540
Η τηλεφωνική δήλωση δεν διασφαλίζει τη συμμετοχή. Η συμμετοχή θεωρείται σίγουρη μόνο με την κατάθεση προκαταβολών
Η εξόφληση του ποσού θα γίνει σε τρεις (3) δόσεις ως εξής:
Πρώτη δόση 200 ευρώ μέχρι το Σάββατο 14 Ιανουαρίου
Δεύτερη δόση 300 ευρώ μέχρι το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου
Τρίτη δόση (πλήρης εξόφληση μέχρι το Σάββατο 18 Μαρτίου
Και οι τρεις δόσεις θα κατατεθούν στο λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς (Iban) Αριθμός GR78 0171 6040 0066 0413 8920 890 ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ.
Επισημαίνουμε ότι οι ημερομηνίες κατάθεσης των χρημάτων των δόσεων είναι αυστηρά δεσμευτικές
ΥΓ Η διέλευση στα σύνορα γίνεται ή με αστυνομική ταυτότητα που έχει λατινόφωνους χαρακτήρες ή με διαβατήριο
ΣΗΜ. Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι κατά τις επισκέψεις στα ηφαίστεια της Αίτνας και του Βεζούβιου, θα πραγματοποιηθούν προαιρετικές πεζοπορίες στους κώνους και τους κρατήρες των ηφαιστείων. Για το λόγο αυτό θα χρειαστούν παπούτσια πεζοπορικά ή δυνατά σπορτέξ. Ανάλογα παπούτσια συνιστούμε και κατά τις περιηγήσεις στα μεγάλα αρχαιολογικά πάρκα όπως του Σελινούντα, των Συρακουσών, του Ακράγαντα κ.α