Από τις 22 έως τις 24 Σεπτεμβρίου στον χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου «Βίλα Στέλλα» (Γαλήνης και Σοφίας, Ηράκλειο Αττικής) – Ανακοίνωση του γραφείου επικοινωνίας του Δήμου Ηρακλείου
Από το γραφείο επικοινωνίας του Δήμου Ηρακλείου Αττικής εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
Τα «Ρέοντα Είδωλα», την έκθεση φωτογραφίας του Δημήτρη Ζαραφωνίτη φιλοξενεί το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Ηρακλείου Αττικής από τις 22 έως τις 24 Σεπτεμβρίου στον χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου «Βίλα Στέλλα» (Γαλήνης και Σοφίας, Ηράκλειο Αττικής). Ανοικτή όλη ημέρα για το κοινό και με ελεύθερη είσοδο, η έκθεση παρουσιάζει τη τελευταία δουλειά του καλλιτέχνη, πίνακες που παντρεύουν μοναδικά τη φωτογραφία με τη ζωγραφική, αλληλοσυμπληρώνοντας η μία την άλλη σε ένα υβριδικό είδος έκφρασης.
Τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου στις 7.00′ το απόγευμα. Την εκδήλωση θα πλαισιώσει η μουσική του βιολοντσελίστα, Δημήτρη Γούζιου, μέλους της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.
Λίγα λόγια για την έκθεση:
Στα Ρέοντα Είδωλα, ο Δημήτρης Ζαραφωνίτης ασπάζεται την εμπειριοκρατική πρόσληψη της πραγματικότητας που χαρακτηρίζει την επικούρεια κοσμοθεωρία, όπως διατυπώνεται από τον Διογένη Οινοανδέα. Οι αισθήσεις αναγορεύονται στο κατεξοχήν κανονιστικό μέσο, με το οποίο ο άνθρωπος κατορθώνει να ορίσει τόσο τη θέση του στον κόσμο όσο και τη σχέση με τον ίδιο του τον εαυτό. Οι ιδεαλιστικές εμμονές, που απέρριπταν το είδωλο ως «μίασμα», εφόσον αυτό αποτελούσε το τελικό προϊόν της στρεβλωτικής πράξης που συνιστούσε κάθε καλλιτεχνική δημιουργία που δεσμεύονταν από την υποχρέωση της μίμησης, εξορκίζονται οριστικά. Τώρα, ο ρόλος του ειδώλου, όπως περιγράφεται από τον Οινοανδέα στη Μεγάλη Επιγραφή, επαναπροσδιορίζεται ολοκληρωτικά, καθώς προσλαμβάνει πλέον μια ριζοσπαστικά καινοτόμα διάσταση, λειτουργώντας διαμεσολαβητικά μεταξύ της εξωτερικής πραγματικότητας και της γνωσιολογικής πρόσληψή της. Κατά κάποιο τρόπο, μοιάζει να προεικονίζει τη σύγχρονη λειτουργία του φωτογραφικού φακού.
Στα Ρέοντα Είδωλα, οι φωτογραφικές λήψεις του Δημήτρη Ζαραφωνίτη προχωρούν ένα ακόμη βήμα παραπέρα, υπερβαίνοντας την στείρα αναπαραγωγή της πραγματικότητας που προέβλεπε η κλασική αντίληψη περί μιμήσεως. Απελευθερωμένος πλήρως από τέτοιου είδους συμβάσεις, ο καλλιτέχνης επιλέγει να ακολουθήσει την οδό της φαντασιακής επανερμηνείας, αρθρώνοντας ένα δυναμικό εξπρεσσιονιστικό ιδίωμα που θυμίζει τις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Gerhard Richter όπου ζωγραφική και φωτογραφία αλληλοσυμπληρώνονται εισάγοντας ένα υβριδικό είδος έκφρασης.
Ο Δημήτρης Ζαραφωνίτης έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει στο ενεργητικό του μια ατομική έκθεση (Άρωμα Γυναίκας) στον εκθεσιακό χώρο της ΕΦΕ το 2017. Έχει φωτογραφήσει χοροθεατρικές παραστάσεις αρχαίας ελληνικής όρχησης, δημοτικών χορών, θεάτρου και κινηματογράφου. Διαθέτει μεγάλα αρχεία με αναλογικές φωτογραφίες δρόμου, καλλιτεχνικού γυμνού και σκηνοθετημένων στιγμιότυπων.